Op weg naar Griekenland

30 april 2023 - Issenheim, Frankrijk

Op weg naar Griekenland!

Zaterdag 29 april was de planning om iets na twaalven uit Gorinchem te vertrekken. Onze eerste bestemming was Baelen (België). Thomas, de zoon van mijn schoolvriendin Marjolijn, was daar samen met zijn vrouw Esther op 1 april jl. een camping begonnen, Mont Dragon geheten. Daar wilden we van zaterdag op zondag overnachten.

Na alles (echt veel!)  ingeladen te hebben en de Kona voor ruim zeven weken bij de familie Meinhardt op het pad gestald te hebben reden we inderdaad tegen half één bij Gorinchem Oost de snelweg op. Het weer was redelijk. Gelukkig werden we vergezeld door een – zij het ietwat waterig – zonnetje!

Tegen half vier arriveerden we op Camping Mont Dragon. Marjolijn en Willem-Jan waren er al sinds vrijdag. Het is een prachtige plek waar heel veel van te maken is, maar waar nog wel erg veel moet gebeuren. Voorlopig kunnen de gloednieuwe eigenaren zich nog geen personeel permitteren, dus dan is met ook nog twee kleine kinderen van 2 (sinds vandaag!) en 5 jaar keihard werken.
De streek is trouwens tweetalig. De oudste spreekt op school Frans en krijgt ook al Duits. Dat je dit als kind meekrijgt, is natuurlijk geweldig.
We hebben het er heel gezellig gehad en zullen er zeker nog eens terugkomen om na verloop van tijd de vorderingen in ogenschouw te kunnen nemen.

Zondag zijn we om 10.30 uur vertrokken richting Colmar. Deze trip verliep wat minder voorspoedig: we hadden file en het was overal razend druk. We hadden ons niet gerealiseerd dat 1 mei voor de Fransen een lang weekend betekent. Iedereen is dan ‘en route’!

Onderweg hebben we zeer genoten van het landschap en de ontluikende natuur. Mooie hellingen met kastelen en leuke plaatsjes. Diverse tinten groen, bruine en rode aarde en daar tussendoor vlammend geel van de koolzaadvelden. Echt schitterend!

Omdat de in eerste instantie door ons uitgekozen camping vol bleek te zijn, werd het zoeken geblazen. Het viel niet mee om een plek te vinden. Drie keer kregen we nul op het rekest, maar de vierde keer in Issenheim lukte het. Camping Le Florival had nog plek! Erg veel plek zelfs, maar Issenheim is dan ook zeker geen aanbevelenswaardig oord. We waren echter allang blij!

Er bleek op loop afstand van de camping een Chinees restaurant te zijn. Voor de zekerheid had ik gebeld of er plaats was. Er was zelfs heel veel plaats. Het bleek een soort Wereldkeuken A15 te zijn. Niet erg knus, maar het eten was prima.

Morgen rijden we door naar Cremona, waar ik – wijs geworden van de ervaring van vandaag – voor de zekerheid toch maar een plaats op camping Parco Al Po heb gereserveerd!

1. Simha:
    30 april 2023
    Cremona is de moeite waard! We zijn daar jaren geleden geweest en vonden het echt mooi!!!♥️♥️♥️
  2. Thea Ververis:
    30 april 2023
    Leuk verslag Ellen,geniet van jullie reis...veel plezier ..
  3. Watze:
    30 april 2023
    We gaan jullie weer volgen! Maar er weer een mooie reis met veel ervaringen van !🎉
  4. Carolien Moree:
    30 april 2023
    De eerste stop gehad; jullie reis is weer begonnen!
    Een hele mooie reis gewenst!
    Liefs Hans en Carolien
  5. Gerard:
    1 mei 2023
    goedemorgen,
    weer op weg naar een nieuw avontuur, het begin is er, en ik ga jullie weer volgen. maak er maar weer een mooie reis van. veel plezier
  6. Elisabeth:
    30 mei 2023
    Hoi...
    Nou ik ga beginnen met inhalen heb dus nog een hele leesreis voor de boeg!
    Overigens vertrok ik met Gerrit in een oude R4 in 1995 naar Griekendland maar dat heb je vast al van hem vernomen!