Nog twee dagen rijden!

18 juni 2023 - Gorinchem, Nederland

Nog twee dagen rijden!

Zaterdag wilden we eerst Ottobeuren wat nader bekijken. Het bleek een bijzonder (en zeer toeristisch!) plaatsje. Het heeft een gezellig marktplein met diverse terrasjes.
Het hoogtepunt is natuurlijk de Basilika St. Alexander und St. Theodor. Deze torent immers ook letterlijk overal bovenuit.
Deze is zowel aan de buiten- als aan de binnenkant schitterend beschilderd met allerlei kleurrijke voorstellingen. Tenminste als je van de Duitse Barok houdt! Ik niet zo; deze lijkt meer op Rococo, mij te bombastisch!
Naast deze basiliek staat een abdij van de congregatie der Benedictijnen.
Toen wij naar binnengingen, bleek daar een communieplechtigheid bezig te zijn. Gerrit is een tijdje blijven luisteren, terwijl ik wat boodschappen ging doen. Beide soorten voedsel zijn immers belangrijk-;).
Uiteraard hebben we nog even een terrasje gepakt, zodat we pas ca. 10.45 uur het zonder meer verrassende plaatsje Ottobeuren verlaten hebben.

Achteraf was het misschien niet zo’n handige beslissing geweest om daar naartoe te gaan. Het was namelijk wederom razend druk op de weg. Bovendien werd het al snel erg warm!
Volledig gaar kwamen we dan ook na vijf uur rijden aan op Camping “Am Mühlenteich”. We hadden van te voren gereserveerd en dat was maar goed ook. Er waren veel vaste plekken en slechts één veldje voor passanten. Dit veld was nog vrij leeg, toen we aankwamen. Binnen de kortste keren was dat veld echter bomvol met vooral Nederlanders op doorreis naar Noord of Zuid.
We hadden deze camping uitgekozen op a. De afstand en b. Het natuurbad. Het spreekt vanzelf dat ik meteen naar dat verkoelende water ben toegegaan. Het was inderdaad zeer verkoelend, zelfs een beetje ‘te’. De Griekse zee was beslist een paar graden warmer!
De buitentemperatuur zakte in de loop van de avond behoorlijk, zodat we goed hebben kunnen slapen.

Vanmorgen zijn we – met lichte tegenzin – aan de laatste etappe begonnen. We waren heel blij dat het niet zo warm was en ook beduidend minder druk. Vrachtwagens mogen in Duitsland immers niet rijden op zondag.
Tegen tweeën bereikten we Camperplaats_de_Groot in Giessenburg. Daar hadden we dus nog alle tijd om het geplande schoonmaakwerk uit te voeren. Gedurende ruim twee uur was Gerrit buiten en ik binnen aan de gang.
Nu zitten we van een wijntje te genieten en zien we de hazen achter elkaar aan door het veld rennen. Een leuk gezicht!
Om 19.00 uur komt eigenaresse Margret – heel luxe - de bestelde pannenkoeken bij de camper afleveren.

Morgenochtend rijden we naar huis om alles voor de deur uit te laden. Daarna halen we de auto op in Arkel en gaat Gerrit de camper wegbrengen en zit het er echt op!
We hebben een heerlijke tijd gehad: veel mooie dingen gezien en nieuwe ervaringen opgedaan. Dankzij onze zeer betrouwbare Fiat Ducato en een uitstekende chauffeur zijn we na 52 dagen ook weer veilig thuisgekomen. Iets om dankbaar voor te zijn!

1. Watze:
    Mooie verhalen gelezen. Dank! Veilig thuis!🥰
  2. Thea Ververis:
    18 juni 2023
    Dank voor de mooie reisverslagen Ellen ..en geniet nog even.
  3. Gerard:
    18 juni 2023
    Ellen bedankt voor de mooie verhalen. En Gerrit, heb genoten van de mooie foto's, bedankt.
  4. Wim van de Merwe:
    Een heerlijke vakantie!!
    Nu weer thuis acclimatiseren…
  5. Elisabeth:
    18 juni 2023
    Nou wat een heerlijke en mooie vakantie was het.
    Bedankt voor de gezellige verhalen en kom veilig thuis.
    We zien elkaar binnenkort
    Liefs,Elisabeth
  6. Connie:
    18 juni 2023
    Dankjewel dat we weer met jullie mochten meereizen op jullie mooi trip. Welkom terug in Gorichem en succes met het uitpakken
  7. Truze:
    18 juni 2023
    Met veel plezier alle reisverslagen gevolgd Ellen, dank!
  8. Ronald en Laetitia:
    18 juni 2023
    Zo, we zijn weer bij wat betreft de “klassieken “. Jullie hebben ons een mooie inkijk gegeven in de natuur, cultuur, het heden en verleden van de gebieden waar jullie gedurende 52 dagen doorheen hebben gereisd. Ook de “topics “ van het campingleven hebben we thuis mogen meebeleven. Goede reis naar huis en lekker nagenieten