Een weekje Rendeux (2)

29 april 2024 - Rendeux, België

Een weekje in Rendeux (2)

Vrijdagavond tegen achten kwamen Catelijne c.s. aan op de Belvédère. De jongens waren helemaal door dolle heen en gingen meteen het huis aan een zeer grondig onderzoek onderwerpen. Met name hun eigen kamer, de kelder en de douche werden goedgekeurd -;). Tegen half tien gingen ze eindelijk slapen en de volgende ochtend waren ze alweer vroeg wakker, want de tuin moest ook nog verkend worden!

De rest van de zaterdag hebben we in wisselende samenstellingen doorgebracht met boodschappen doen in Hutton, shoppen en de auto opladen bij Goosse (een grote kledingwinkel) en een lange wandeling maken in de buurt van het huis. Aan het einde van de middag brak de zon door en hebben we op de veranda geborreld. Het was zelfs warm!

Zondag zijn we na een uitgebreid ontbijt in één auto naar Durbuy gereden. We hebben daar koffie gedronken en in het (kleinste) stadje (van Europa) rondgewandeld. Daarna hebben we de grotten van Hotton bezocht. Toen we daar aankwamen, konden we meteen met een rondleiding mee.  Onze gids was een aardig meisje dat weliswaar Nederlands sprak, maar wel met een zeer Franse tongval. Ze vertelde dat deze  grotten pas in 1958 zijn ontdekt. Ze bestaan uit drie niveaus, waarvoor we 65 mtr. moesten afdalen. Terug omhoog hebben we 30 mtr. te voet afgelegd en de laatste 35 mtr. konden we gelukkig met de lift.
Deze grotten zijn anders dan de grotten die ik tot nu toe bezocht heb. De stalagmieten en stalagtieten hebben de meest bijzondere vormen en zijn erg kleurrijk. Door een aardbeving is er op het derde niveau een soort kloof ontstaan, waardoor een beekje stroomt. Geen wonder dat deze grotten tot het Vlaams Erfgoed behoren en twee Michelinsterren hebben gekregen. Ook de jongens vonden het interessant en ook wel (een beetje) spannend! Op de terugweg is ons in Durbuy een heerlijk etentje aangeboden door Nol en Catelijne nog ter gelegenheid van Gerrits verjaardag. Heel gezellig!

Maandag moest Nol werken en dus zijn Catelijne en ik met de jongens naar Adventure Valley in Durbuy gereden. Gerrit bleef Nol gezelschap houden.
Wij hebben genoten van dit avonturenpark. Het was niet zo druk en verrukkelijk weer!
We hebben o.a. met elkaar de zogenaamde ‘avontuurlijke wandeling’  gemaakt en de kinderen hebben een paar parcoursen van het klimbos gedaan. Tenslotte zijn we zelfs een keer met zijn vieren met een Tube naar boven gelopen en van die hoge glijbaan, de zogenaamde ‘tubing slide’ afgegaan. Hoe ouder, hoe gekker!

Rond kwart over vier is de rode Tesla met Catelijne aan het stuur weer op huis aan gegaan. We hebben heel gezellige dagen met z’n zessen gehad! Echt fijn!

Gerrit en ik gaan dinsdag eerst opruimen, inpakken en schoonmaken. Daarna rijden we ook naar huis.

1. Watze:
    29 april 2024
    Heerlijk toch weer om zo met je kroost op pad te zijn. En inderdaad moet je soms als senior je even weer jeugdig voelen door iets geks te doen. Mooi plaatjes weer! En mooi weer! tot snel.
  2. Elisabeth:
    29 april 2024
    Leuk hoor zo met elkaar!
  3. Gerard:
    Hoi Ellen / Gerrit
    Wat heerlijk om zo gezellig met elkaar een weekend te vieren. Heerlijk met de jongens een heerlijke dag te beleven, daar blijf je jong bij. Geniet nog lekker een paar dagen.

Jouw reactie