Van Sydney naar Kiama

24 februari 2019 - Sydney, Australië

Van Sydney naar Kiama

Zaterdagmorgen gingen we vroeg van boord en terug naar “ons hotel’, Veriu Central Hotel. Het weer was niet wat wij tot nu toe gewend waren. Het was fris (ca. 18 graden) en regenachtig. We besloten ons in de hop in hop off bus door Sydney te laten rijden, zodat we de stad wat beter zouden leren kennen. Dat bleek een prima plan, want we zaten lekker droog en zagen veel meer van de stad die ons steeds meer aan Vancouver deed denken (en ons helaas nog steeds niet echt kon bekoren!).
Bij het Opera House stapten we uit om de kaartjes voor Turandot op te halen. Daar hoefden we ons dan in ieder geval geen zorgen meer over te maken!
Later op de middag reden we – in onze netste kleren! -  in de stromende regen per taxi terug  naar het Opera House. Daar hebben we eerst heerlijk gedineerd met uitzicht op de haven. De combinatie regen en zon leverde mooie plaatjes op die wij echter niet konden vastleggen, omdat we – iets te principieel – onze telefoons thuisgelaten hadden.
De voorstelling zelf was schitterend: een goed orkest, prachtige decors en kostuums en heel behoorlijke stemmen (al heeft Gerrit daar een kritischer oordeel over dan ik!). Het  verhaal zelf was eigenlijk flinterdun (een man wil een vrouw, maar de vrouw wil dat aanvankelijk niet en zwicht tenslotte voor zijn charmes). Het grappige was dat dit van oorsprong Chinese sprookje enorm in de smaak viel bij het Chinese publiek dat ruim vertegenwoordigd was in de immense zaal. We hadden echt een onvergetelijke avond! Een Amerikaan was nog zo vriendelijk met zijn toestel een foto van ons te maken en die naar ons te mailen. Zo hebben we tenminste een bewijs dat we echt in Sydney naar de opera geweest zijn!

Zondag hebben we vroeg de auto opgehaald en zijn we aan het grote avontuur (links rijden in Australië) begonnen. Na wat ‘gerommel’ in Sydney zelf , waardoor we wel  - als geluk bij een ongeluk! - over de schitterende Harbour Bridge hebben gereden, zaten we uiteindelijk op de goede route naar Kiama. Het bleek een prachtige weg, deels langs de kust en langs een National Park.
We hadden vanuit Sydney voor de eerste nacht al een motel geboekt. Kiama bleek een prima uitvalsbasis voor een prachtige wandeling langs de kust. De zee was enorm woest vandaag en de hoge golven boden de surfers (en de toeschouwers!) veel plezier.
De zogenaamde ‘blowhole’ was zeer spectaculair. Het water werd door een smalle kloof geperst en kwam daardoor als een soort fontein naar boven. Prachtig!

Groetjes, Gerrit en Ellen

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Marion Osterhaus:
    24 februari 2019
    Mooi verhaal weer. Goede reis verder
  2. Wim van de Merwe:
    24 februari 2019
    Ja heel herkenbaar het Opera House, dat is echt genieten!
  3. Abdeslam en Malika:
    24 februari 2019
    Mooi verhaal ga zo door! ik hoop dat jullie gezond blijven en geniet van jullie vakantie. Groetjes, Abdeslam en Malika