Veel gewicht en weinig waarde

25 februari 2019 - Kiama, Australië

Veel gewicht en weinig waarde

Eerst even een paar opmerkingen over het Australische geld. Australië is een duur land.
Vandaag bleek echter: hoe groter de munten , des te minder zijn ze waard. Op een gegeven moment had ik met al dat wisselgeld dat ik  - als thesaurier-;) – regelmatig ontving een loodzware portemonnee. Al die munten bleken echter zo goed als niets waard. Ach ja, soms valt het mee, soms valt het tegen.

Vanmorgen hebben we besloten een nachtje in motel 617 bij te boeken. Het was ons hier goed bevallen en vanaf Kiama konden we gemakkelijk Jervis Bay bereiken. Volgens  Lannoo (met nogmaals dank aan Onno en Sija, van wie ik deze reisgids gekregen heb!) zou deze baai een absolute ‘must’ zijn. De toeristische route leidde ons door de bergen via een uitzichtpunt Cambewarra geheten naar Hussington.
Lannoo had inderdaad niets te veel gezegd over de witte stranden. Het was daar in een woord schitterend en ik kon heerlijk de zee in, waar ik me al dagen op verheugd had.

Ook op de terugweg hebben we de Princes Highway weten te vermijden. Hier is een groot compliment aan mijn particulier chauffeur trouwens zeker op zijn plaats. Als een geroutineerde links rijdende coureur neemt hij de wegen aan de ‘goede’ kant.

We hebben net bij een Thais restaurant gegeten waar een enorme chagrijn een verrukkelijke maaltijd serveerde! Morgen gaan we door naar Katoomba, waar we drie nachten willen blijven. Die plaats ligt namelijk midden in de Blue Mountains en in de omgeving van Katoomba zijn diverse dingen die we graag willen zien.

Tot in Katoomba! G. & E.

1. Marianne N:
    25 februari 2019
    Ziet er frisjes uit! Gelukkig weinig gewicht en heel veel waarde!! Geniet er van.
  2. Popke:
    25 februari 2019
    Zieke Maurits op schoot, jouw verslag voorlezend en vingers gaan en...weg was het! Wát bijzonder, was zijn reactie! Ik sluit me hierbij aan en jullie zullen ongetwijfeld nog meer bijzonderheden meemaken. Liefs, Popke.
  3. Ton Foudraine:
    25 februari 2019
    Hele leuke verhalen. We kijken er, hier in Tunesië, elke dag naar uit. Goede reis verder en geniet van al het moois. Groeten van Sary en Ton
  4. Ria Brouwer:
    25 februari 2019
    Met veel plezier lezen wij je leuke berichten ( heel goede schrijfstijl) Geniet van jullie vakantie, wij genieten mee!
    Groeten Wim en Ria
  5. Marjan wirtz:
    26 februari 2019
    Leuk om jullie reis te kunnen volgen.
    De Blue Mountains zijn schitterende oerbossen, dat wordt echt genieten !( wij waren daar vorig jaar in april)
    Goede reis verder 👍👍
  6. Gerard:
    27 februari 2019
    Hallo vrienden.
    Ik geniet van jullie mooie verhalen.
    Ik uit naar de volgende bestemmingen.
    Het ziet er allemaal erg goed uit.
    Da's echt genieten.
    Gr. Gerard