De pen weer opgepakt

12 januari 2020 - Granada, Spanje

De pen weer opgepakt

Jullie hebben je wellicht afgevraagd waarom ik de “digitale pen” weer opgepakt heb. Nou, ‘gewoon’!  Omdat ik er zin in had! Vorige week heb ik een lezing over onze wereldreis gehouden. Het was erg leuk om het een en ander terug te lezen in mijn boek van 120 pagina’s. Bovendien leek het me nuttig om deze week alvast wat ‘vingeroefeningen’ te doen. Er staat dit jaar namelijk een aantal reizen op het programma, waar ik zeker over wil gaan schrijven. Jullie en ik zijn dan na ons weekje Almuñécar. alvast enigszins voorbereid op het ‘grote werk’.

Wat staat er in 2020 op ons programma? Ten eerste gaan we van 25 februari tot 16 maart een rondreis door Vietnam maken. Vervolgens is het plan om in mei/ juni een week of vijf met de camper door Toscane en Umbrië te trekken. Tenslotte zullen we begin oktober uit Nederland vertrekken om met de NKC vijftig dagen door Marokko te reizen. Op 12 oktober moeten we ons melden bij de boot in Zuid-Spanje om de Middellandse Zee over te steken. Pas op 30 november zullen we D.V. terugkeren in Tarifa en dan moeten we nog helemaal naar huis rijden. Met Sinterklaas zijn we zeker nog niet thuis en met kerst hopelijk wel, tenzij het weer ons dan ernstig parten speelt!

Terug naar de realiteit. Vandaag zijn we heen en terug langs de boulevard naar het plaatsje Almuñécar gelopen (2x drie kwartier) en hebben we daar het oude Moorse centrum bekeken. Dit bleek zeer de moeite waard. Een Arabisch kasteel uit de 11e eeuw, de rots Peñon del Santo met een kruis erop en Romeinse gewelven vormden de hoogtepunten. Tussen de middag hebben we in een zeer authentiek Andalusisch restaurant heerlijk inktvis gegeten. Een zeer geslaagde dag dus!

1. Carolien Moree:
    12 januari 2020
    Ha Ellen en Gerrit, Leuk om weer van jullie te lezen! Heel veel plezier in Andalusië!
    Liefs Carolien
  2. Lilianne Delhaije:
    12 januari 2020
    Tijdje terug....en nu die mooie verhalen! Lekker genieten zo! En hopelijk vaak een zonnetje🌞. Wij vertrekken binnenkort voor een paar weken naar de Emiraten. Keep in touch🍀, Jos en Lilianne
  3. Connie:
    13 januari 2020
    Heerlijk hoor... Zonnetje, blauwe lucht, goed (append) gezelschap :-). Wat wil je nog meer?
    Veel plezier !
  4. Judith van Mourik:
    13 januari 2020
    Wat leuk om een recente foto van Almuñécar te zien. Daar ben ik in 1969 3 maanden op "vakantie" geweest met mijn Madrileense au-pair familie.
    Hasta la vista
  5. Watze:
    14 januari 2020
    hoi globetrotters, leuk om elkaar weer eens tegen te komen, maar dan op 'papier'. jullie zijn nogal wat van plan! spannend allemaal, maar wat een gevarieerd vooruitzicht. Geniet nu even van de rust en de zon, hoewel rust? Wij gaan begin februari een weekje naar Gran Canaria, even een beetje licht opdoen na alle duistere weken. En dan zal het in de zomer wel weer Noyers worden. groetjes, Watze en Anneke