Met de camper op pad

11 januari 2020 - Granada, Spanje

Lieve volgers van mijn blog,

Na ruim acht maanden radiostilte, ben ik - nu vanuit Spanje - weer in de lucht. Niet dat er na april 2019 niets gebeurd is. We hebben namelijk diverse tripjes met onze camper gemaakt. Het kwam er echter simpelweg niet van om hiervan iets op papier te zetten.

Hierbij een kleine terugblik op de afgelopen zomer. In mei en juni hebben we eerst twee lange weekends in Groenlo en Millingen doorgebracht o.a. om de camper beter te leren kennen. Vol vertrouwen in de Sunliving  zijn we vervolgens in juli naar Frankrijk gereden. In zeventien dagen hebben we een ‘tour de France’  gemaakt. Ik noem drie hoogtepunten:

1.     Het bezoek aan de camping van Jan en Beer in Sepvret met een uitstapje naar Lusignan, waar wij bij mijn nichtje Jet en haar man François heerlijk geluncht hebben. Jet heeft ons daarna nog door Lusignan geleid, wat een heel aardig oud stadje bleek te zijn. Gerrit vond het heel bijzonder een tweede ‘madame Du Cloux’ te ontmoeten. Jet werkt namelijk als docent biologie op een middelbare school!

2.     Het gezellige verblijf in de Dordogne op de camping naast die van Tijmen c.s. Met zijn zessen hebben we twee kano’s gehuurd en zijn we vervolgens met elkaar een behoorlijk stuk de rivier afgezakt. Het was een prachtige tocht met gelukkig niet  al te heet weer.

3.     Noyers sur Serein. Hier hebben we een nachtje op de plaatselijke camping gestaan, waar het nogal druk met Gorcummers bleek te zijn. Watze en Anneke hadden we verwacht, maar Carijn en de kinderen en Gerrit Versluis met Karin niet echt! Met Watze zijn we de volgende dag naar boven naar het kasteel gereden en heeft Willem de Bruijn ons over de vorderingen van de restauratie van ‘zijn Chateau’ verteld!

In augustus zijn we afgereisd naar het Sauerland om daar vijf gezellige dagen met Catelijne en haar gezin door te brengen. We hebben met elkaar een mijn bezocht, wat de kinderen best spannend vonden. Ook zijn we naar de Warsteinerbierbrouwerij geweest, een erg interessante excursie (zelfs voor de kinderen). Na een tweedaags bezoek aan Wim en Marja in Rendeux -zonder regen notabene! -  zijn we via Maastricht weer huiswaarts gekeerd. Ook dit camperrondje is ons erg goed bevallen!

Eind september hebben we een aantal dagen in de buurt van Berlijn gekampeerd. We stonden op een prima camping met bushalte voor de deur. We waren in 35 minuten in het centrum van de stad.

Het was voor ons beiden niet de eerste keer dat we Berlijn bezochten. We hebben dit keer een aantal bezienswaardigheden die ik al kende, maar Gerrit nog niet bezocht (Charlottenburg en Holocaustmuseum). Gerrit heeft mij op zijn beurt het ziekenhuis laten zien, waar hij in de zestiger jaren gewerkt heeft. Dat lag vlakbij de Berlijnse Muur. Nu is bij de Bernauerstrasse een heel indrukwekkend herdenkingspark aangelegd. De Joodse synagoge was voor ons beiden nieuw en maakte - zeker ook door het gesprek met een voormalige Ossi- diepe indruk op ons.

Terug naar zaterdag 11 januari 2020. Vanmorgen zijn we om 9.00 uur vertrokken uit Gorinchem. Na een voorspoedige autorit kwamen we ruim voor tienen aan bij de parkeergarage ‘lang parkeren’. De  Security was vandaag  blijkbaar in een goede bui, want alles ging van een leien dakje. Wel dachten ze met het boekje over Andalusië in Gerrits tas een goede slag te slaan, want het kleinood werd aan alle kanten besnuffeld en bepoteld. De verwachte drugs werden echter niet gevonden. Ondanks dit oponthoud zaten we om 10.30 uur al aan de cappuccino!

Tijdens de gehele vlucht hadden we helder weer, zodat we de besneeuwde Pyreneeën goed hebben kunnen zien. Bovendien hadden we wind mee. Het gevolg was dat het vliegtuig zelfs 25 minuten eerder dan gepland in Malaga aan kwam.

Na een bustocht van een uurtje arriveerden we samen met veertig andere ANWB reizigers bij het hotel Bahia Tropical te Almuñécar. Onze kamer ligt op de derde etage. Helaas te laag om de zee te kunnen zien! Morgen gaan we een poging wagen om naar de zevende verdieping te verhuizen. Lukt dat niet dan zullen we het met het – ook niet verkeerde  -  uitzicht op het zwembad moeten doen!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Gerard:
    26 januari 2020
    Ben ook weer van de partij, leuk om jullie verhalen weer te lezen.

Gerard