Ineens aan de andere kant van de wereld

19 februari 2019 - Devonport, Australië

Ineens aan de andere kant van de wereld

Als je na ca. dertig uur vliegen landt in Sydney kom je voor je gevoel in een totaal andere wereld terecht: het is daar zomers warm en de mensen lopen in fleurige jurkjes, korte broeken en mouwloze shirtjes. Wij zijn – letterlijk! – met de winter van huis gegaan!

Sydney deed ons denken aan Vancouver. Het is een moderne stad met weinig oude gebouwen en veel wolkenkrabbers. Je komt er veel dak- en thuislozen tegen en Chinezen zijn nogal bepalend voor het straatbeeld.

Hoewel we doodmoe waren, hebben we toch maar een poging ondernomen iets van de stad te zien. Veel verder dan het Hyde Park (-;), een kerk  (St. Mary of the Cross geheten met een extreem lang schip) en een gigantisch Memorial zijn we niet gekomen, maar dat was wel een prima eerste kennismaking met deze stad. Na een aantal dumlings (= knoedels vergelijkbaar met tapas) gegeten te hebben zijn we erg vroeg gaan slapen.
Op 23 februari – na onze cruise naar Tasmanië - zullen we onze verkenningstocht door deze miljoenenstad voortzetten.

Zondag hebben we een taxi genomen naar de overseas passengers terminal. Ook hier ging het weer erg vlot. Binnen vijf minuten  waren we ingecheckt en konden we het schip gaan verkennen. Het maakte een enigszins roestige indruk!
De middag verliep snel met de koffers uitpakken en het bijwonen van een veiligheidsoefening. Ook ben ik nog in het Medical Center terechtgekomen, nadat ik de trap “vallend” probeerde te nemen. Dit leverde meteen een heel dik been op, maar verder is het gelukkig dankzij een ijszak erg meegevallen!
’S Avonds hebben we de film The Favourite gezien die veel stof tot nadenken heeft gegeven, zal ik maar zeggen -;).

Maandag stond er een zeedag op het programma. Voor ons houdt dat in: kilometers maken op het Promenadedek, lezen, foto’s maken, zwemmen en schrijven!

Groetjes Gerrit en Ellen

1. Marion Osterhaus:
    19 februari 2019
    Wat een heerlijk verhaal. Hoe heet de boot waar jullie nu op zitten?
  2. Janetta:
    19 februari 2019
    Oe, Ellen... Het lijkt een motief: jij vallend tijdens een vakantie. ;-) Take care!
  3. Maurits:
    Wat bijzonder
  4. Onno Albada:
    19 februari 2019
    Het valt niet mee als snelle vrouw om overeind te blijven, maar bedenk dat een pannetje erwtensoep niet gemakkelijk bij jullie te brengen valt, dus blijf overeind
  5. Marianne van de Merwe:
    19 februari 2019
    Nou dat verplichte valpartijtje heb je dan maar mooi gehad. Hoef je je verder niet meer druk over te maken, toch? ;) En nu gewoon doorlopen, er valt zo veel te zien!
  6. Angela:
    Dag Ellen en Gerrit
    Fijn om te lezen dat jullie een goede ontspannende en veilige reis achter de rug hebben....en zo te lezen zit het nu al vol spannende ervaringen..doe je wel een beetje voorzichtig de komende weken!?🤕😉 nou wie reist...kan verhalen hé...dus ik volg jullie reisblog vast met veel plezier! Geniet samen van alles wat op jullie pad komt!
    Groetjes Angela van de kapsalon
  7. Abdeslam en Malika:
    19 februari 2019
    Dag Ellen en Gerrit Fijn om te lezen dan jullie goed aan gekomen mooi verhalen ga zo door vooruitkijken tot jullie de finalen hebben te bereikten ik heb wil vertrouwen in jullie zijn goed sportieve .
  8. Thea Ververis:
    20 februari 2019
    Hoi Gerrit en Ellen,

Mooi verslag en fijn om te lezen dat je val geen gevolgen heeft om jullie avonturen voort te zetten, ik mis je al tijdens het zwemmen.
    Ik blijf jullie belangstellend volgen....geniet van jullie reis.