Hoe gek kun je zijn!

6 maart 2019 - Sydney, Australië

Hoe gek kun je zijn!

Na een nacht in een zeer ruime rolstoelvriendelijke (-;)  kamer zijn we per taxi naar ons ‘hotel’ gegaan. Onze terugreis van ruim 26000 km per schip gaat beginnen. Gezien een gemiddelde snelheid van ca. 30 km per uur is het dus logisch (!?) dat we daar 51 dagen over zullen doen.
Een ‘normaal’ mens neemt waarschijnlijk liever het vliegtuig dat die 17000 km immers in zo’n 30 uur aflegt.

Aangezien we voor tienen in Hotel Veriu Central moesten uitchecken, arriveerden we al heel erg vroeg bij de White Bay, waar de Amsterdam – zoals we gisteren vanaf ca. 250 mtr hoogte al gezien hadden – lag te wachten. Het boarden ging supersnel. Er waren namelijk maar 28 nieuwe gasten die aan boord kwamen. Met vier van hen hebben we al kennis gemaakt tijdens het welkomstdrankje in het Crowns Nest. Een stel kwam uit San Francesco (Tom en Sarah) en het andere echtpaar was afkomstig uit Toronto (Peter en Sandra). Toevallig gaan zij ook allemaal in Amsterdam van boord net zoals wij!

Wij zijn uiteraard eerst naar onze werkelijk prachtige suite gegaan. Hierna zijn we het schip gaan verkennen. Voor Gerrit was het net als thuiskomen. Glimmend liep hij rond, zo blij als een kind! Na de koffers uitgepakt te hebben zitten we nu op ons – zeer royaal uitgevallen – balkon te wachten op de ‘drill’, een soort veiligheidsoefening. Om 18.30 uur vertrekken we naar Townsville. Hier komen we op zaterdag pas aan. Tot die tijd zullen jullie niets van ons horen, want dan zijn op zee en hebben we geen bereik.

Tot later! Gerrit en Ellen

1. Lilianne Delhaije:
    6 maart 2019
    Lieve reizigers🚣🏻🛳, dat ziet er geweldig uit! Prachtig plekje om even tijdelijk te wonen! Laat jullie verwennen! We zijn zeer benieuwd....🌺 Jos en Lilianne
  2. Gerard:
    6 maart 2019
    Hoi Ellen en Gerrit,
    Weer een mooi verhaal, mooie hotels en nu..... Op de Amsterdam.
    Ik wens jullie een behouden vaart, en heelijk genieten.

Gr. Team Boulevard
  3. Elisabeth:
    8 maart 2019
    Zo gek dus... tjonge tjonge schip ahoy! Behouden vaart, heel veel plezier en ik kijk uit naar de vast weer mooie verhalen! Niet zeeziek worden of hebben jullie daar geen last van?
    Liefs
  4. Henriette:
    8 maart 2019
    Hallo Ellen en Gerrit,

Kunnen jullie iets vertellen over het leven aan boord? Kan je de weg makkelijk vinden? Hoe gaat het in zijn werk? We zijn benieuwd.