En toen was het toch echt (bijna) voorbij

16 juni 2023 - Ottobeuren, Duitsland

En toen was het toch echt (bijna) voorbij

Dinsdag hebben we de euvele moed gehad om naar het dichtstbijzijnde plaatsje, Plataria, te lopen. Eerst hadden we een zeer steile klim vanaf de zee naar de weg en daarna moesten we een stukje langs die – best drukke -  weg lopen. Geen pretje dus!
Daarna kwam er een zijweg die regelrecht naar Plataria leidde. Ook deze weg was best pittig: nog steeds steil en met weinig schaduw. We zagen bij voorbaat al op tegen de terugweg. Gerrit had bovendien veel last van zijn rechterbeen gekregen, dus besloten we een bootje of een taxi te charteren. Een bootje lukte helaas niet, maar de taxi stond eigenlijk al op ons te wachten-;). Na de koffie en een rondje boulevard (100 mtr.!) werden we voor €5 keurig bij de camping afgezet! De rest van de dinsdag hebben we luierend op en zwemmend bij de camping doorgebracht.

Woensdag zijn we na het ontbijt eerst een paar klusjes gaan doen: toilet schoonmaken en water en Adblue bijvullen (Gerrit) en keukenlades schoonmaken en opnieuw inruimen, stofzuigen en dweilen (Ellen). Zo kunnen we opgeruimd enwel de terugreis gaan aanvaarden. Tussen de middag hebben we op het terras van de camping de laatste Griekse, warme lunch gebruikt en om een uur of zes zijn we vervolgens naar de haven van Igoumenitsa gereden. Uiteraard na eerst de campingbaas (die een zeer droge humor had!) hartelijk bedankt en gedag gezegd te hebben!
Bij de haven wees zich alles vanzelf en daarna begon het grote wachten om de veerpont op te kunnen.
Na vier uur afzien mochten we eindelijk de boot op rijden die er overigens al lag toen wij aankwamen!?

Deze boot, de Hellenic Spirit geheten, zag er beslist een stuk beter uit dan die van de heenweg. Het Open Dek, waar de campers moesten staan, was ruim en had een paar raampjes voor de frisse lucht. Er stonden gelukkig geen vrachtwagens in de buurt, zodat je geen last had van de motoren die continu staan te ronken vanwege de airco’s. Ook de  lounge zag er best aardig uit!

We hebben redelijk geslapen ondanks de storm en regen die we op zee hadden. Ik heb rustig in Alkibiades zitten lezen totdat het tijd was om van boord te gaan. Dit werd uiteindelijk 14.15 uur, Nederlandse tijd. Om 15.00 uur reden we vervolgens van boord, toch wel blij dat weer ‘voet’ aan land konden zetten! Ook de dataroaming kon ik weer inschakelen. Op de heenweg had ik die niet uitgezet, wat mij €60 gekost heeft😱

Omdat we een heel andere boot hadden en (dus) ons vaarschema veranderd was, vonden we het te vroeg om bij Camping Terre de Piano te overnachten. Ik had Simone al bericht dat we elkaar dus helaas niet terug zouden zien. Onze nieuwe bestemming werd “International Camping” te Modena. Dit was een echte doorreiscamping vlak naast de snelweg gelegen. Zo’n 250 km vanaf Ancona!

1. Simha:
    16 juni 2023
    Zijn jullie al op zondag terug?
    Ik had inmiddels mijn familie ook afgezwaaid
  2. Gerard:
    16 juni 2023
    Hoi Ellen,
    Wens jullie een hele fijne en veilige terugreis.