Evaluatie

9 juni 2024 - Gorinchem, Nederland

Evaluatie

Vanmorgen zijn we even voor elven thuisgekomen. We hebben van zaterdag op zondag gekampeerd op minicamping “De Kei” in Lichtenvoorde. Daar hebben we gisteren het een en ander schoongemaakt, zodat we vanochtend vroeg weg konden rijden, snel uit konden laden en daarna op tijd de camper naar Woudrichem konden brengen.
Voordat we in mei uit Gorinchem vertrokken, had ik de Kona op een mooi plekje voor de deur geparkeerd, zodat ik die bij thuiskomst meteen weg zou kunnen rijden en de camper voor de deur zou kunnen staan. Makkelijk met uitladen!

Het liep echter anders;  er zat geen enkel leven in de auto. Echt balen, want dit hadden we al twee keer eerder gehad! Dus toch maar weer de ANWB gebeld. Toen ik die aan de telefoon had, bood een slimme dame meteen soelaas. Er bleek een resetknop onder het dashboard te zitten en inderdaad die werkte. Eerst ging het alarm af en daarna kwam er een mededeling hoe je de auto kon starten en ja, hoor… als een zonnetje!

Hoe was Jutland? Het instabiele weer met die frisse wind en de lage temperaturen laten we maar even buiten beschouwing. Bijna heel Europa had daar immers last van!
1. Het land is erg vlak en weinig afwisselend. Zeker de westkant is aan de saaie kant.
2. Denemarken is erg dun bevolkt; er wonen ca. 5 miljoen mensen. Jutland heeft daar een fractie van.
3. Er zijn niet veel interessante steden. Alleen Aalborg en Aarhus zijn wel aardig. Het dorpje Ribe is overigens ook de moeite waard.
4. De fjorden in het noordwesten zijn best fraai, maar hebben geen steile kliffen. Eigenlijk lijken het meer op meren.
5. De oostkust vond ik mooier; het landschap was daar wat glooiender. Lieflijker zou ik zeggen.

Kortom: hoewel wij de Denen ontzettend aardig en hulpvaardig vonden en we best een leuke vakantie hebben gehad, gaan wij niet snel een tweede keer naar Denemarken. Een bezoek van drie weken aan een land dat wel heel erg lijkt op Nederland, is meer dan genoeg!

1. Ronald:
    9 juni 2024
    Bedankt voor het meereizen/meelezen. Onze herinneringen aan Denemarken zijn al van 40 jaar geleden. Wij hebben toen wel genoten van de rust en de vele gele velden met koolzaad. Wij kampeerden toen met ons kleine tentje tussen de bloemenpracht. Verder heb ik in die tijd ook samen met een vriend van mij een 7-daagse kanotocht over de rivier de Gudena gemaakt. Dat was wel een hele mooie ervaring.
    Jullie kunnen terugkijken op ook een nieuwe reiservaring.
  2. Marion Osterhaus:
    9 juni 2024
    6.Het is een land waar je blijkbaar de behoefte aan hebt om het te evalueren.
  3. Watze:
    9 juni 2024
    Weer wat geleerd, dus toch maar weer naar Noyers...
  4. Simha:
    10 juni 2024