eindelijk bijna op reis!

8 januari 2019 - Gorinchem, Nederland

Bijna een jaar geleden hebben we onze (slechts halve -;) wereldreis geboekt. Al maanden wordt mij gevraagd: "Ben je er nog, Ellen?". Op mijn verbaasde 'hoezo?' hoor ik dan steeds: "Gerrit heeft het er al zo lang over; ik dacht dat jullie al weg waren". Nee, dus!

Nu gaat het echter opschieten. De visa zijn - op die voor India na - in huis en we hebben vandaag de benodigde vaccinaties laten controleren. Gerrit heeft de enige prik (DKTP) die bij hem herhaald moest worden, ontvangen; ik hoefde niets. We moeten nu alleen nog langs de ANWB voor een internationaal rijbewijs en naar Rotterdam voor een visum voor India. Vervolgens is het wachten op de tickets en andere reisbescheiden van de cruisewinkel en dan kunnen we - eindelijk! -  op 14 februari, Gerrits verjaardag, vertrekken naar Sidney. We hopen daar - via een tussenstop in Seoul - op 16 februari te arriveren.

Via dit reisblog zullen wij regelmatig verslag doen van onze belevenissen op onze - naar wij verwachten - onvergetelijke reis van 72 (!) dagen.

Tot dan! Gerrit en Ellen

1. Gerrit:
    8 januari 2019
    De Gerritenellen zijn een soort Dardinellen, een zeestraat tussen Azië en Europa ;-)
  2. Carolien Moree:
    27 januari 2019
    Ik verheug me op jullie verslagen!!! Veel voorpret de komende 18 dagen!
  3. Ria Harinck:
    27 januari 2019
    Goede reis en kom heel en gezond terug, Jaap en Ria
  4. Thea:
    30 januari 2019
    Wat leuk! We gaan jullie zéker volgen. Heel veel plezier samen.
    Liefs, Ton en Thea ❤😍💋
  5. Ronald Hage:
    31 januari 2019
    Beste Ellen en Gerrit,
    Heel veel plezier tijdens jullie reis. We gaan jullie volgen. Ik ken de sensatie van het elke dag opnieuw weer nieuwe reiservaringen opdoen. Jullie actieradius is iets groter dan die van ons, we zijn nieuwsgierig naar jullie belevenissen.
    Ronald en Laetitia
  6. Elisabeth:
    6 februari 2019
    Wat leuk en spannend denk ik? Ga jullie volgen hoor! Genieten maar. En 72 dagen.. ik was 148 dagen onderweg maar dan te voet! :) Behouden vaart!
    Liefs,
    Elisabeth en Georg ook
  7. Lilianne Delhaije:
    11 februari 2019
    He lieve wereldreizigers! Voor nu, aan de start van de grote reis: reis veilig! Geniet van ieder moment, en wij hopen regelmatig van jullie te horen...reizen we een beetje mee. Liefs, Jos en Lilianne
  8. Marion Osterhaus:
    11 februari 2019
    Leuk om jullie te volgen. Heel veel reisplezier.
  9. Wim van der Gun:
    12 februari 2019
    Zijn jullie nou nog niet weg?
    Wim en Inie
  10. Margriet:
    13 februari 2019
    Lieve Ellen en Gerrit,
    Een heel mooie en inspirerende reis toegewenst van Addy en mij.
    Liefs