Op naar de Andalusische zon!

16 januari 2022 - Nerja, Spanje

Op naar de Andalusische zon!

Zaterdag 15 januari zijn we relaxed begonnen ons te prepareren op ons tripje naar Nerja, de Andalusische zon tegemoet. Het relaxte gevoel was echter bij Gerrit al snel verdwenen, toen hij al die formulieren voor de ‘Spain Travel Health’ ging invullen. Dat bleek namelijk een behoorlijke klus! Desondanks waren we rond twaalf uur klaar met alle voorbereidingen en konden we zelfs de illegale acties van de Horeca nog steunen door koffie te gaan drinken bij Odette van La Blique.. Heel Gorinchem deed trouwens aan deze actie van burgerlijke ongehoorzaamheid mee en ondernemers en klanten waren blij elkaar op deze manier even te kunnen treffen!

Na een snelle lunch reden we naar Eindhoven AirPort, parkeerden onze auto in P4 en waren in no time onze koffers kwijt en door de Security. Alles ging zeer voorspoedig!

Ook de vlucht (V: 17.10 uur) verliep uitermate plezierig. De purser van het vliegtuig was een leuke, vlotte vent die zelfs de moeite nam om ons erop te wijzen dat we boven Parijs en Madrid vlogen. Het was namelijk een glasheldere avond met een prachtige zonsondergang. De lucht kleurde zeer langdurig bloedrood boven de einder: heel bijzonder.

Wat ik tevens erg bewonderde aan de eerder genoemde purser waren zijn communicatieve vaardigheden. Vriendelijk, maar zeer beslist wees hij een mevrouw achter ons erop dat het niet de bedoeling was om zelf meegebrachte rosé in het vliegtuig te nuttigen. Zij mocht haar glaasje wijn voor deze keer leegdrinken, maar hij gaf daarbij fijntjes aan dat het daarbij wel moest blijven.

Tegen achten kwamen we na een perfecte  landing aan in Malaga. We werden opgewacht door een mevrouw van TUI die ons naar de wachtende taxi wilde verwijzen. Omdat we echter via dezelfde TUI ook een auto hadden gehuurd, hebben we dit aanbod beleefd afgeslagen -;)

Met een shuttlebusje zijn we naar CarGest gebracht en na een uurtje konden we wegrijden in onze Seat Arona. Vanaf de luchthaven is het nog zeker een uur rijden naar Nerja, zodat we pas na tienen bij het hotel Riu arriveerden. Daar wachtte ons een warm onthaal met een glaasje champagne en er stond zelfs nog een lichte maaltijd voor ons klaar. We hadden meteen de indruk dat we het hier wel tien dagen vol zouden houden!

Na een prima nachtrust ging ik zondagmorgen op tijd naar beneden om te gaan zwemmen. Het bleek een schitterend, best royaal zwembad gevuld met zout (!) water. Ik heb ervan genoten na een week of zes weer mijn baantjes – i.c. rondjes – te kunnen trekken!

Na een uitstekend ontbijt begonnen wij welgemoed aan onze rondwandeling door Nerja. We bekeken eerst wat oude plekjes. Gerrit is immers al vaker in Nerja geweest en ook voor mij is het al de derde keer en dan tel ik het bliksembezoekje in januari 2020 niet eens mee. Vanuit  Almuñécar hebben we toen op weg naar Atie en Gerard in Frigiliana even over de boulevard gereden! Daarna hebben we een grote wandeling (heen boven langs en terug over het strand) gemaakt met een stop bij Ayo voor een lekker bord paella!

Tegen vieren waren we terug in het hotel. Vanavond gaan we eten bij Oliva dat sinds vorig jaar maart een nieuw pand betrokken blijk te hebben. Vanaf morgen is de zaak twee weken gesloten vanwege een vakantie van Kim en Carlos. Vandaar dat we deze eerste dag er maar meteen gaan eten. We hebben hen immers bijna vijf jaar geleden voor het laatst gezien.

1. Lilianne Delhaije:
    Bofkonten!!🥰JenL
  2. Thea Ververis:
    16 januari 2022
    Super leuk bericht Ellen....geniet ervan met elkaar.
    Groetjes Thea
  3. Elisabeth:
    16 januari 2022
    Oh dat ziet er allemaal even goed uit! Dat wordt echt genieten! Heb het goed!
  4. Gerard:
    Vakantiegangers,
    Dit is weer een heerlijk verhaal op bekend terrein.
    Geniet er lekker van, zie weer uit naar mooie foto's.
  5. Marianne van de Merwe:
    17 januari 2022
    Nou wat heerlijk, fijne vakantie!